Elektroniske prisskilte på vej i alle Lidl-butikker
Lidl er i fuld gang med at implementere elektroniske prisskilte i dagligvarekædens 138 butikker. De nye prisskiltene er allerede blevet taget “fantastisk godt imod” i butikkerne, der udover at give bedre visuel oplevelse for kunderne også frigiver mere tid i den enkelte butik.
I maj begyndte dagligvarekæden Lidl udrulningen af elektroniske prisskilte. Et initiativ man længe har set frem til. I dag er de et godt stykke over halvvejs, og Lidl forventer at være i mål i begyndelsen af 2023.
”Vi har glædet os meget til at få de elektroniske prisskilte op i vores butikker, og de er blevet taget fantastisk godt imod – både blandt vores medarbejdere og kunder. Når alle butikker har fået implementeret de nye prisskilte, kalkulerer vi timemæssigt med en besparelse på cirka syv timer pr. butik om ugen, som normalt bliver brugt på at udskifte papirprisskilte. Det er virkelig mange timer, når man kigger på tværs af vores 138 butikker,” fortæller Zita Szlavikovics, der er salgsdirektør i Lidl.
Udover et mere moderne udtryk i butikkerne er de nye prisskilte også med til at gøre det nemmere for kunderne at se de rigtige priser, produkt-navne, tilbud og særlige rabatter for Lidl-Plus kunder.
”Særligt størrelsen på prisskiltene giver positive tilbagemeldinger”
Lidls butik på Roskildevej 340 i Rødovre var den første butik, der i juni fik implementeret de elektroniske prisskilte, og for butikschef, Mette Mikla, har overgangen været tydelig at mærke.
”Det er simpelthen et fantastisk produkt, og jeg har kun modtaget positive tilbagemeldinger på skiltene, særligt på deres størrelse, der er større end mange andre steder. I dagligdagen sparer de nye skilte os en del tid samtidig med, at det skaber mere ensartethed i butikken og giver en bedre visning af priserne til kunderne. Jeg er stor fan,” fortæller Mette Mikla, der er butikschef i Lidl i Rødovre.
I Lidl investerer man løbende i processer, der optimerer butikkerne og i automatisering, der kan reducere tid og fysisk arbejde for dagligvarekædens medarbejdere. I 2021 investerede Lidl blandt andet et trecifret millionbeløb på det højteknologiske højlager i Køge, hvor man med den nyeste teknologi udviklede en ny ergonomisk plukkestation, som i dag fritager medarbejderne på lageret for næsten alle manuelle løft.
Derudover er der for nyligt implementeret nye, moderne håndholdte enheder til arbejdsopgaver i butikken og headset til intern kommunikation og hurtigere kundeservice.