JOBANNONCE: Mariagerfjord Kommune søger: Medarbejder til kontrakt- og forbrugsstyringsteam
Er du en ægte afslutter, der motiveres af at koordinere, systematisere og hjælpe andre med at optimere deres arbejde? Har du det som en fisk i vandet, når du er i kontakt med mange mennesker? Og trives du bedst i et team med stor fleksibilitet og en dejlig uformel tone?
Så kunne den ledige plads i vores nye kontraktteam muligvis være noget for dig.
Som medarbejder i kontrakt- og forbrugsstyringsteamet bliver du en del af et nyt, spændende projekt, hvor vi hæver barren for indkøbsområdet. Det sker for, at vi i endnu højere grad kan understøtte organisationen i at skabe større økonomisk råderum i kommunen. Konkret betyder det, at indkøb bliver delt op i et kontrakt – og forbrugsstyringsteam og et udbudsteam, hvor rollerne bliver mere specialiserede.
Du vil træde ind i en nyoprettet stilling i kontrakt- og forbrugsstyringsteamet, hvor du sammen med to kollegaer i lignende stillinger og teamlederen for Indkøb, implementerer og vedligeholder kontrakter. Derudover hjælper du fagområderne med at få overblik over og optimere deres forbrug med særligt fokus på, at de bruger eksisterende aftaler optimalt, når de handler.
Om jobbet: Kontraktstyring kombineret med forbrugsanalyse og -vejledning
Dit vigtigste ansvarsområde er at sikre, at de kontrakter, som dine gode kollegaer i udbudsteamet har lavet, bliver godt implementeret, løbende vedligeholdt – og brugt.
Det indebærer at afholde opstartsmøder, hvor du gennemgår indholdet i kontrakten med det fagområde, der skal bruge den, og løbende dialog med både fagområder og leverandører for at sikre, at aftalerne bliver brugt optimalt, og at eventuelle udfordringer bliver løst.
Derudover har du en vigtig rolle i at hjælpe fagområderne med at optimere deres forbrug. Det gør du ved at lave forbrugsanalyser og afholde sparringsmøder, hvor I identificerer besparelsesmuligheder.
Eksempler på konkrete opgaver:
- Kontraktstyring
- Møder med leverandører
- Implementering af nye kontrakter
- Lave forbrugsanalyser sammen med decentrale enheder med fokus på controlling.
Du får din egen portefølje af fagområder, som du er ansvarlig for at hjælpe – og som du kommer til at lære godt at kende.
Det siger din kommende kollega om rollen:
Noget af det, jeg bedst kan lide ved jobbet, er variationen af forskellige opgavetyper og kombinationen af drift og udvikling. Jeg har stor indflydelse både på mine opgaver og på resultaterne. Det giver mig energi, at jeg kan understøtte mine kolleger med at løse udfordringer og optimere deres indkøb. Derfor nyder jeg også virkelig mit samarbejde med de decentrale enheder, hvor jeg kan mærke, at jeg gør en positiv forskel.
- Anette Buus Nielsen, Kontraktstyring
Om dig: Grundig og systematisk relationsskaber
Da du indgår i et samarbejde på tværs med mange forskellige enheder, er det vigtigt, at du trives med en bred kontaktflade, og at du er relationelt stærk. Din rolle er både at supportere de decentrale enheder og varetage dialogen med leverandørerne – også når der skal stilles krav – og det betyder, at du skal være lige dele serviceminded og vedholdende.
Konkret forestiller vi os, at du:
- Har nogen erfaring med indkøb enten fra en anden offentlig organisation, eller fra det private.
- En relevant uddannelsesmæssig baggrund med fokus på administration.
- Er vant til at arbejde systematisk og grundigt og er fortrolig med Excel.
Vi tilbyder: Høj faglighed, udvikling og fleksibilitet – i et uformelt miljø
Lige så højt, som vi sætter barren for vores arbejde, lige så højt går vi op i at have det sjovt og
hyggeligt sammen. Så meget, at vi nogle gange må høre for de mange grin, der lyder fra vores kontor. Vi sparrer med hinanden og med vores kollegaer både i Mariagerfjord Kommune og tværkommunalt, så vi kan lære af hinanden og hele tiden udvikle os.
Opsummeret tilbyder vi et godt job i en afdeling, der vægter faglighed, udvikling, trivsel og fleksibilitet højt.
Vi arbejder proaktivt og kigger hele tiden efter, hvordan vi kan være med til at udvikle kommunen. Det faglige niveau er rigtig højt i teamet – det er noget af dét, som vi skiller os ud på, og som jeg virkelig sætter pris på ved at være her.
- Nanna, Teamleder i Indkøb
Det praktiske:
Arbejdssted: Hadsund – med fleksibilitet og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at tage fat i:
Teamleder for Udbud & Indkøb, Nanna Hoff på telefon 23401381
Leder for Økonomiafdelingen, Steffen Bach Grønhøj på telefon 51649334
Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker på overenskomstmæssige vilkår, hvor lønnen aftales med den forhandlingsberettigede organisation.
Din primære arbejdsplads vil være i Hadsund, men der må dog forventes en del kørsel i hele kommunen. Det vil derfor være nødvendigt, at du har et gyldigt kørekort.
Der indhentes straffe- og børneattest, og ansættelsen er betinget af, at disse kan godkendes.
For at være ansat i Mariagerfjord Kommune skal du have MitID.
Kan du se dig selv hos os?
Så send din ansøgning til Mariagerfjord Kommune via vores hjemmeside.
Stillingen ønskes besat pr. 1 marts 2025.
Der er ansøgningsfrist til stillingen 23 januar 2025.
Vi forventer at holde samtale 29 januar 2025.
Skriv gerne i din ansøgning, at du fandt jobbet på Mariagerfjordposten.dk