ForsideHobroMariagerfjord Kommune søger: Nytænkende erhvervskonsulent til Virksomhedsservice Mariagerfjord

Mariagerfjord Kommune søger: Nytænkende erhvervskonsulent til Virksomhedsservice Mariagerfjord

- Annonce -

JOBANNONCE: Nytænkende erhvervskonsulent til Virksomhedsservice Mariagerfjord

Har du lyst til at gøre en vigtig forskel for virksomheder i Mariagerfjord. Føler du dig på helt rette hylde i den opsøgende kontakt med virksomheder i en hverdag med højt tempo og fokus på resultater? Så er det nu, du skal blive en del af Virksomhedsservice Mariagerfjord.

Om stillingen

Som erhvervskonsulent bliver du selvstændig ansvarlig for servicering af specifikke virksomheder, som deres primære konsulent. Du skal via en opsøgende kontaktstrategi afdække og afhjælpe virksomhedernes behov for rekruttering af kvalificeret arbejdskraft, uddannelse og opkvalificering, strategisk sygefravær og vejledning af virksomheder og ansatte i forbindelse med arbejdsfordeling, varslinger og virksomhedslukninger.

Du bliver en del at et team af dygtige og dedikerede konsulenter, der hver dag arbejder sammen for at skabe et optimalt match mellem virksomheder og ledige. Vores målsætning er at være virksomhedernes primære samarbejdspartner ved rekruttering, fastholdelse og opkvalificering af medarbejdere.

Vi søger en profil, der med sin erhvervserfaring, knivskarpe formidlingsevner og gennemslagskraft evner at yde en professionel rådgivning, der matcher den enkelte virksomheds behov. Du får samtidig behov for at kunne tænke i nye muligheder og kreative baner, når du skal udtænke og indgå i forskellige initiativer og samarbejder med andre aktører og interessenter inden for erhvervs-, uddannelses- og rekrutteringsbrancherne.

Dine hovedopgaver bliver blandt andet, at 

  • Yde effektiv og professionel service samt behovsspecifik rådgivning til virksomheder
  • Være opsøgende over for nye såvel som veletablerede virksomheder
  • Tænke nyt og anderledes i din vejledning af virksomheder med rekrutteringsudfordringer
  • Dele din viden med kolleger i andre dele af Jobcenteret
  • Markedsføre services over for virksomhederne, herunder gennem kampagner og materialer
  • Være ansvarlig for opsporing af rekrutteringsopgaver
  • Foretage en systematisk kortlægning og indsamling af viden om det nuværende og fremtidige behov for arbejdskraft i Mariagerfjord

    Det er ikke afgørende for os, at du i dag er 100-metermester i virksomhedskontakt – det skal vi nok hjælpe dig med at blive. Det væsentlige for os er dine personlige kvalifikationer og gennemslagskraft, og herudover forventer vi, at du
     
  • Er knivskarp og troværdig i dine professionelle relationer
  • Stortrives i et miljø, hvor ingen dage er ens – og hvor skuden nogle gange skal vendes i en fart
  • Er resultat- og serviceorienteret – og med på at tænke stort
  • Har kendskab til brug af sociale medier
  • Har en baggrund fra det private erhvervsliv
  • Kan tilrettelægge din egen arbejdsdag – en arbejdsdag i et højt tempo
  • Har interesse og gerne erfaring i kundeservice og opsøgende kontakt
  • Er en hjælpsom og loyal kollega, der ser dine resultater som vores fælles succes
  • Dygtigt og sikkert formidler dine budskaber – også på skrift
  • Er struktureret, systematisk og fremsynet, så du hele tiden er et skridt foran.
  • Har kørekort 

Derfor skal du vælge os

Virksomhedsservice Mariagerfjord er virksomhedernes indgang til Jobcenter Mariagerfjord. Vi servicerer lokale virksomheder, som deres bedste HR partner inden for rekruttering, uddannelse og opkvalificering, strategisk sygefravær samt rådgivning til lukningstruede virksomheder. Afdelingen har yderligere et tæt samarbejde med den borgerrettede del af jobcenteret, hvor vi bidrager med viden, tiltag og konsulentbistand i hverdagen, så Jobcenter Mariagerfjord kan nå de fælles mål.

I Fagenheden har vi en fælles strategi og ambition:

Vi skaber fremtidens kvalificerede arbejdskraft sammen med borgere, virksomheder og samarbejdspartnere. Vi skaber værdi for den enkelte borger og virksomhed – og vi tror på, at der er plads til alle på arbejdsmarkedet.

Du kommer til en afdeling med 16 faglig dygtige og engagerede kolleger, som alle brænder for at yde god service til kommunens virksomheder og borgere.

Vi er en målrettet afdeling med stor professionalisme og viljestyrke til at gøre det, der skaber værdi og virker. Vi er en afdeling, der altid er i udvikling og vi vægter et stærkt sammenhold, trivsel samt et godt humør højt. Som en del af vores hold vil du blive mødt af kolleger med mange forskellige kompetencer og der er no wrong door i forhold til faglig støtte, åbenhed og imødekommenhed. Vi sætter nemlig en ære i, at du falder godt til hos os.

Du får en leder med stort engagement, der sætter kursen, sikrer god koordinering og commitment gennem involvering. Du vil opleve frihed under ansvar og din leder understøtter dig til selvstændigt at drible med opgaven og hvor der er åbenhed til at tale om tingene som de er. Vi lover dig en spændende, travl og omskiftelig hverdag.

Løn og ansættelsesforhold

Stillingen er en fastansættelse på 37 timer ugentligt.

Løn- og ansættelsesforhold er efter gældende overenskomst med HK.

Rekrutteringsproces

Send din ansøgning med relevante bilag til os senest den 23. august 2024. Kandidater forventes indkaldt til samtale den 26. august 2024. Vi forventer at holde samtale den 28. august 2024.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, så kan du kontakte Afdelingsleder Ulla Virkelyst Søderman på tlf. 97113937 eller e-mail ulsod@mariagerfjord.dk. 

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set jobopslaget på Mariagerfjordposten.dk

Søg jobbet her

Print Friendly, PDF & Email
- Annonce -
RELATEREDE ARTIKLER

Det nye menighedsråd i Hobro Sogn

Coop satser på Brugsen

- Annonce -

Seneste artikler