JOBANNONCE: Teamplayer til håndtering af vandplanprojekter og Grøn Trepart
Vil du være med til at realisere Mariagerfjord Kommunes grønne ambitioner og bidrage til bæredygtig naturforvaltning? Vi søger en engageret medarbejder til at lede og gennemføre natur- og vandprojekter i Vand og Natur samt varetage myndighedsbehandlingen af de projekter, som afdelingen igangsætter. Du vil arbejde med projektledelse, sagsbehandling efter vandløbsloven og naturbeskyttelsesloven og få mulighed for at deltage i spændende projekter.
Du får et alsidigt og udadvendt job med stor berøringsflade til borgere, lodsejere, virksomheder og interesseorganisationer. Her kan du præge din egen arbejdsdag og være med til at sikre en bæredygtig forvaltning af vores naturressourcer. Er du klar til at være med til at gøre en forskel? Så er dette job måske noget for dig!
Om stillingen
Vi har en stor opgave foran os med at realisere ambitionerne i Aftale om et Grønt Danmark (Grøn Trepart). Du vil spille en vigtig rolle i at udvikle og gennemføre natur- og vandprojekter, og vi drømmer om en skov- og landskabsingeniør, biolog eller en lignende naturfaglig baggrund, der har solid viden om natur, herunder fjorde og vandløb. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring både fra administration og projektarbejde.
Som projektmedarbejder vil du få en central rolle i afdelingen og være en del af et team med syv dygtige medarbejdere, som arbejder med en bred vifte af vand- og naturprojekter. Samarbejde og dialog er nøgleord, og du vil få mulighed for at samarbejde med både interne og eksterne aktører i en uforudsigelig og dynamisk hverdag. Alt efter din erfaring og kompetencer har du mulighed for at få ansvar for dine egne projekter eller indgå i samarbejde med projektledelsen.
Dine arbejdsopgaver
Afhængig af dine kompetencer og ønsker vil dine opgaver omfatte:
- Projektledelse af projekter under den Grønne Trepart
- Sagsbehandling efter vandløbsloven og naturbeskyttelsesloven
- Konsekvensvurdering af arter og naturtyper i Natura 2000-områder
- Samarbejde om større naturgenopretningsprojekter, herunder LIFE-projekter
- Koordinering med rådgivere og konsulenter
- Udbud og anlægsstyring
Jobbet giver dig mulighed for selv at præge din arbejdsdag og være en central del af projekterne fra idé til gennemførsel.
Vi forestiller os at du:
- Har en naturfaglig uddannelse som skov- og landskabsingeniør, biolog eller lignende
- Har erfaring med vandløb, vandmiljø og naturgenopretning fra en lignende stilling eller som rådgiver
- Besidder en høj forståelse for teknisk gennemførelse af vandplanprojekter
- Er modig og tør udfordre vanetænkning for at finde nye løsninger
- Har interesse for og gerne erfaring med sagsbehandling og offentlig forvaltning
- Har en helhedsorienteret tilgang til natur- og vandområdet og et godt kendskab til danske naturtyper, især vandløb og fjorde
- Har gode kommunikationsevner – både skriftligt og mundtligt
- Trives i en hverdag med mange bolde i luften og har en positiv indstilling
- Har lyst til at byde ind i et teamsamarbejde
Vi kan tilbyde:
- Et selvstændigt og afvekslende arbejde i et fagligt bredt sammensat miljø
- Et udadvendt job med mange kontakter til borgere, lodsejere, virksomheder og interesseorganisationer
- Et godt arbejdsmiljø med gode kollegaer, høj faglighed og en uformel omgangstone
- Gode muligheder for personlig og faglig udvikling
Ansættelsessted
Du vil blive en del af Vand og Natur og arbejde ud fra rådhuset i Arden – en velfungerende stationsby ved indgangen til Rold Skov. Det er nemt at komme til rådhuset, uanset om du kommer med tog, bil eller på cykel. Vand og Natur består af 20 medarbejdere fordelt på fire faglige grupper: Natur, Vandløb, Grundvand og Spildevand. Derudover har vi en nyetableret teamstruktur, der arbejder på tværs af fagligheder i Projekt, Drift og Myndighed.
Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Stillingen har en ugentlig arbejdstid på 37 timer.
Stillingen er til besættelse hurtigst muligt.
For at være ansat i Mariagerfjord Kommune skal du have MitID.
Ansøgningsfrist
Vi skal modtage din ansøgning, CV og relevante bilag via linket senest 22. april 2025. Vi afholder ansættelsessamtaler i uge 19 og 20.
Vil du vide mere?
Yderligere oplysninger kan fås hos afdelingsleder Lise Frederiksen på tlf. 97 11 36 81 eller Jens Peter Neergaard Rasmussen på tlf. 97 11 36 23.
Vi glæder os til at høre fra dig!
Skriv gerne i din ansøgning, at du fandt jobbet på Mariagerfjordposten.dk