Mariagerfjord Kommune søger: Vil du med på vores rejse ind i MS365? Bliv en nøglefigur i vores ServiceSupportteam som MS365-konsulent
JOBANNONCE: Er du drevet af en indgående interesse for udfordringer og konstant læring? Har du en skarp sans for teknologi og et ønske om at bidrage til et stabilt og innovativt IT-miljø?
Hos Mariagerfjord Kommune søger vi en engageret IT-konsulent til vores ServiceSupport-team, hvor du vil spille en central rolle i implementeringen af MS365, samt sikre en effektiv drift ved at vedligeholde vores AD, databaser samt certifikater.
Din nye arbejdsplads: En broget palet af teknologier i et dynamisk team
I vores IT-afdeling bliver du en del af et dynamisk og dedikeret team, hvor samarbejde og videndeling er i højsædet, men hvor vi samtidig har hvert vores speciale. Her vil du ikke bare være en medarbejder, men en værdsat sparringspartner og nøgleaktør i at sikre, at vores IT-infrastruktur understøtter kommunens behov på bedste vis.
I dagligdagen er opretholdelse af stabil drift en både spændende, vigtig og tidskrævende opgave, der kræver vedvarende og analytisk samarbejde med kolleger – den del holder jeg meget af. Jeg drager fordel af en vifte af eksterne samarbejdspartnere, som sikrer, at jeg aldrig er alene med driftsudfordringer, og som giver sikkerhed for, at vi sammen kan holde den stabile drift. Jeg føler i høj grad, at mine bidrag i sidste ende får betydning for den service, mine kolleger og dermed kommunen leverer, hvilket er en stor del af dét, jeg rigtig godt kan lide ved mit job.
– Peter, netværksspecialist i ServiceSupportteamet
Dine kommende udfordringer: Fra IdM til MS365-transitioner og sikkerhedsdokumentation
Du vil blive involveret i en bred vifte af opgaver – lige fra implementering af MS365 og scripting med Powershell til drift og udvikling af vores serverplatforme. Derudover vil du deltage i store og vigtige IT-projekter, hvor du også skal være med til at dokumentere og styrke vores IT-sikkerhedsprocesser.
Vores infrastruktur består af løsninger fra både Microsoft, VMware, Cisco, SUSE/Linux, og vores IdM-platform er baseret på produkter fra OpenText. Alt drives i et 100% redundant driftsmiljø med to datacentre samt backup.
Din profil: En passioneret fagperson med drive for udvikling
Vi leder efter en dygtig IT-professionel med en solid teknisk baggrund og en evne til at tænke innovativt. Erfaring fra det kommunale er ikke afgørende – det vigtigste er din vilje til at lære og din interesse for at arbejde med forskellige teknologier og løsninger i samarbejde med dine kolleger i teamet samt på tværs i afdelingen. Vi ser vidensdeling som et væsentligt aktiv.
Konkret forestiller vi os, at du har minimum 5 års praktisk og dokumenteret erfaring med følgende områder:
- MS 365
- SQL Databaser
- Scripting
- AD opgaver i en større organisation
- Certifikater SSL og funktions certifikater
- Dokumentation af arbejdsopgaver
Derudover vil det være en fordel, hvis du har kendskab til:
- SBSYS
- ITIL
Hvad vi kan tilbyde dig: En spændende og inkluderende arbejdsplads
Som en del af Mariagerfjord Kommune får du ikke bare et job, men en mulighed for at blive en del af et engageret team, hvor din mening bliver hørt og dine idéer bliver værdsat. Vi tilbyder fleksibilitet, et uformelt arbejdsmiljø og en kultur, der vægter trivsel og faglig udvikling højt ligesom du også vil opleve en høj grad af frihed under ansvar i rollen – også når det kommer til hjemmearbejde.
ServiceSupportteamet er en del af IT-afdelingen, der desuden består af et digitaliseringsteam og et informationssikkerhedsteam. Det er forventeligt, at du medvirker til at godt samarbejde på tværs af de tre teams, hvor vi hjælper hinanden og supplerer hinandens fagligheder.
Jeg medvirker ofte som teknisk sparring på projekter hvor jeg, i samarbejde med kolleger fra mange dele af den kommunale organisation, implementerer digitale løsninger. Min faglighed bliver hørt og taget med i vurderingen af tekniske løsninger. Ved både fremtidige digitaliseringstiltag samt ændring af allerede kørende løsninger, er det spændende at føle sig som en del af et hold, der med mange forskellige kompetencer vurderer mulige løsninger. Det er givende at arbejde med projekter, der har snitflader bredt i kommunen.
– Peter, netværksspecialist i ServiceSupportteamet
Det praktiske:
Vi vil gerne have dig ombord til d. 1. juni, og vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder for ServiceSupport, Chris Anthonsen på telefon 9711 3021/5154 4747 eller afdelingsleder for IT, Michael Dahl på telefon 9711 3020 / 2328 9113
Arbejdssted: Hadsund – med fleksibilitet og mulighed for hjemmearbejde op til 2 dage om ugen.
Ansøgningsfrist: Den 14. april 2024 kl. 18.00.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler d. 16. april 2024 på Hadsund Rådhus.
Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst og forhandling med din faglige organisation.
Kørekort:
B Almindelig bil
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Mariagerfjordposten.dk
Ansøg jobbet på dette link