Peter Østergaard bliver ny formand for AMU Nordjyllands bestyrelse
AMU Nordjylland får ny bestyrelsesformand. Den nuværende næstformand, Peter Østergaard Jørgensen, udpeget af Danske Anlægsgartnere, overtager formandskabet efter Allan Busk fra 3F, der fortsætter som medlem af bestyrelsen.
Som led i bestyrelsens konstituering er der samtidig nedsat et forretningsudvalg bestående af Peter Østergaard Jørgensen som formand, Benny Vinther Jensen fra 3F som næstformand og Ib Madsen, udpeget af Regionsrådet i Region Nordjylland, som medlem.
Formandsskiftet sker som led i den nye bestyrelses konstituering og markerer samtidig en naturlig overgang i ledelsen af bestyrelsesarbejdet.
“Jeg glæder mig til at fortsætte arbejdet for AMU Nordjylland i den nye rolle. Skolen spiller en vigtig rolle for virksomheder, medarbejdere og det nordjyske arbejdsmarked. Ikke mindst i lyset af det nye institutionslandskab bliver det vigtigt, at vi fortsat udvikler skolen i et tæt samspil med vores omverden,” siger Peter Østergaard Jørgensen, ny bestyrelsesformand for AMU Nordjylland.
Direktør Peter Thomsen ser frem til samarbejdet med det nye forretningsudvalg og den nye formand:
“Allan Busk skal have en kæmpe tak for sin indsats som formand, og vi er glade for, at han fortsætter i bestyrelsen. Med Peter Østergaard Jørgensen som ny formand får vi en naturlig og tryg overgang,” siger direktør Peter Thomsen.
Peter Østergaard Jørgensen har hidtil været næstformand i bestyrelsen for AMU Nordjylland og har derfor et indgående kendskab til skolens opgaver, samarbejder og strategiske udvikling.




