Brud på gasledning i Hobro – beboere bedes lukke døre og vinduer
Der er onsdag eftermiddag sket et brud på en gasledning på Enebærvej i Hobro, hvilket har medført kraftig gaslugt i området.
Ifølge en myndighedsmeddelelse udsendt af Nordjyllands Politi klokken 16.14 arbejder Nordjyllands Beredskab på stedet, mens politiet er på vej til området for at bistå indsatsen.
Myndighederne opfordrer beboere i en radius af 300 meter fra bruddet til straks at lukke døre og vinduer samt slukke eventuelle ventilations- og airconditionanlæg for at undgå, at gas trænger ind i boligerne.
Beredskabet er i gang med at håndtere situationen og sikre området omkring gasledningen.
Der er på nuværende tidspunkt ikke meldinger om personskader, men myndighederne følger udviklingen tæt.
Beboere og andre i området opfordres til at følge anvisninger fra politi og beredskab, indtil situationen er under kontrol.
Mariagerfjordposten følger sagen og opdaterer, når der foreligger nye oplysninger.








