Den Grå Kok genåbner i Hadsund – Jan Kristiansen vil skabe nye minder
Efter et halvt år med lukkede døre bliver der igen liv i Den Grå Kok på toppen af Storegade i Hadsund. Lørdag genåbner Jan Kristiansen det ikoniske værtshus og inviterer alle interesserede til reception fra klokken 13.00 til 16.00.
Her vil der være boblevand og grillede pølser til gæsterne, mens kolde øl kan købes for en flad tier. Når receptionen slutter klokken 16.00, fortsætter Den Grå Kok med almindelig åbningstid.
Siden den 1. januar har der været stille i de velkendte lokaler, men nu er Jan Kristiansen klar til at skrive et nyt kapitel i stedets historie.
“Vi kom her jo selv tilbage i 90’erne og har så mange gode minder fra stedet. Det tror jeg faktisk, at der er rigtig mange andre, der også har. Det er minder, man aldrig glemmer, og derfor fik jeg lyst til at få stedet i gang igen,” fortæller Jan Kristiansen.
Den nye indehaver rundede sidste år de 60 år, men har ingen planer om at drosle ned. Tværtimod bliver dagene delt mellem virksomheden Jan’s Gulve og Den Grå Kok.
“Jeg fortsætter med gulvfirmaet om formiddagen, og derefter tager jeg op på Kokken og er der frem til aftenen,” fortæller han.
Når aftenen tager over, bliver det næste generation, der tager over bag baren. To af Jans børn bliver en del af holdet og får ansvaret for både baren og musikken.
“Musikken bliver nok lidt en anden type, end når jeg selv står på vagt,” siger Jan med et smil.
Også Jans bedre halvdel bliver en del af hverdagen på Den Grå Kok. Mange vil kende hende fra sin nuværende butik, ThildeLine på Storedage eller fra tidligere år, hvor hun bestyrede et andet værtshus i Hadsund, og hun vil fremover hjælpe til, samtidig med at hun passer sin butik længere nede ad Storegade.
Inden genåbningen er der også sket flere små forandringer. Der er skabt nye hyggelige rammer, og reolen med brætspil er blevet fyldt helt op. Samtidig kan gæsterne fortsat hygge sig med dart, billard, pool og spilleautomater – præcis som mange husker stedet.
Jan Kristiansen håber, at både “gæster fra gamle dage” og nye ansigter vil kigge forbi til receptionen og være med til at markere, at Den Grå Kok igen er en del af bylivet i Hadsund.








