ForsideMariagerMariagerfjord Kommune søger: Konsulent med fokus på budget og økonomi

Mariagerfjord Kommune søger: Konsulent med fokus på budget og økonomi

- Annonce -

JOBANNONCE: Konsulent med fokus på budget og økonomi til Sekretariatet for Social, Sundhed og Omsorg

Hvis du har sans for økonomi, evner at omsætte teori til praksis og støtte ledere i at træffe velinformerede beslutninger samt har lyst til at arbejde i en politisk ledet organisation, så er det måske lige dig, vi søger.

På ældre- og omsorgsområdet i Mariagerfjord Kommune er det netop besluttet, at lederne skal have det økonomiske ansvar over egne teams. I den forbindelse opretter vi en ny stilling som praksisorienteret økonomikonsulent, der skal støtte vores dygtige ledere med effektiv budget- og ressourcestyring.

Om jobbet

Du vil blive ansvarlig for at sætte dig grundigt ind i budgetter, takster og økonomiprincipper på vores område. Dette inkluderer at analysere og forstå komplekse økonomiske sammenhænge.

Du omsætter din store viden omkring økonomistyring og budgetter til praksisnær viden og understøtter ledere på social-, sundheds- og ældreområdet. Du er optaget af at gøre hverdagen nemmere for ledere og chefer gennem din indsats med at skabe gennemskuelighed og kompleksitetsreducere økonomistyringsopgaven.

Konkret skal du

  • understøtte ledere i at arbejde insisterende og oplyst med budget- og ressourcestyring
  • anvende økonomistyringsmæssige værktøjer i samarbejdet med ledere for at kompleksitetsreducere økonomitallenes til tider komplicerede verden
  • være tovholder og samarbejdspartner ift. at understøtte chefgruppen i Social, Sundhed og Omsorg i at efterleve princippet om at ”budgetter er ikke vejledende – det er noget, vi overholder”
  • bidrage med værktøjsunderstøttelse af en sund økonomistyring. Eksempler på værktøjer kan være bemandingsprofiler, afløserskemaer mm.
  • afholde månedlig opfølgning med lederne efter budgetopfølgninger for at understøtte lederne i at træffe kvalificerede og rettidige beslutninger på økonomiområdet

Vi tilbyder

Du bliver ansat i Sekretariatet for Social, Sundhed og Omsorg. Sekretariatets primære rolle er at udøve ledelsesunderstøttelse af fagchefer og direktør samt betjening af politisk udvalg på Social, Sundheds- og Omsorgsområdet. Derudover understøtter vi også med konsulentbistand i de enkelte fagenheder decentralt. Du vil primært komme til at løse opgaver indenfor Ældre og Omsorg, men vil også skulle bidrage på tværs af sekretariatets områder.

I Mariagerfjord Kommune er vi tæt på den øverste administrative og politiske ledelse, og der er ikke langt fra beslutning til handling. Vi har høje ambitioner, og lægger vægt på faglige fællesskaber og et godt og fleksibelt arbejdsmiljø. Vi prioriterer at skabe en god arbejdsplads sammen, og vi vægter trivsel højt samtidig med, at vi er kendt for høj kvalitet i opgaveløsningen.

Du vil indgå i et løsningsorienteret og konstruktivt samarbejde med både interne og eksterne samarbejdspartnere. Her er højt til loftet, plads til faglig sparring og et godt grin. Vi er en fleksibel arbejdsplads og forventer, at du ved behov er indstillet på at deltage i møder, der ligger uden for normal dagsarbejdstid.

Hvem er du?

Vi forestiller os, at du:

  • har en relevant uddannelse eller solid erfaring inden for økonomistyring, f.eks. kontoruddannelse, Cand. Merc., Finansøkonom, Administrationsbachelor eller lignende
  • har stærke kompetencer i Excel og erfaring med at arbejde med styringsdata i en LIS-løsning
  • er en dygtig kommunikator, der formår at formidle komplekse budskaber på en forståelig og praksisnær måde
  • har indsigt i økonomistyring i en driftsorienteret organisation – erfaring med KMD Opus vil være en fordel
  • er god til at opbygge relationer og skabe tryghed i samarbejdet med ledere og chefer
  • er fleksibel, omstillingsparat og kan arbejde både selvstændigt og i teams.

Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker på overenskomstmæssige vilkår, hvor lønnen aftales med den forhandlingsberettigede organisation. Som udgangspunkt er der tale om en stilling på 37 timer, men vi er åbne for dine eventuelle ønsker til timetal.

Din primære arbejdsplads vil være på Mariager rådhus, men der må forventes en del kørsel i hele kommunen. Det vil derfor være nødvendigt, at du har et gyldigt kørekort.

For at være ansat i Mariagerfjord Kommune skal du have MitID.

Stillingen ønskes besat hurtigst muligt – og senest pr. 1. juni 2024.

Der er ansøgningsfrist til stillingen den 24. april 2024. Vi forventer at holde ansættelsessamtale den 26. april 2024.

Vil du vide mere?
Kontakt sekretariatsleder Jonas Birk Lunen på 29443836 hvis du har spørgsmål til stillingen.

Du kan også lære mere om kommunen via www.mariagerfjord.dk

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Mariagerfjordposten.dk

Søg jobbet her

Print Friendly, PDF & Email
- Annonce -
RELATEREDE ARTIKLER

Indbrud i varebiler

- Annonce -

Seneste artikler