ForsideØstkystenMENY gør status efter godt 100 dage: Kunderne vil have ’Danske Madskatte’

MENY gør status efter godt 100 dage: Kunderne vil have ’Danske Madskatte’

- Annonce -

MENY gør status efter godt 100 dage: Kunderne vil have ’Danske Madskatte’

MENYs nye satsning, ’Danske Madskatte’, har været en succes siden supermarkedskæden lancerede konceptet for godt tre måneder siden. Her har MENY set en 15 procent stigning i omsætningen på de Danske Madskatte, som også var i sortimentet i samme periode sidste år. ”Der er meget mere i gære” siger MENYs kommercielle direktør.

For 100 dage siden oplevede MENYs kunder, at 200 varer i kædens butikker landet over fik stemplet ’Madskat’. Dette indikerede, at varen er produceret i Danmark med godt håndværk, kvalitet og innovation i fokus. Og konceptet har fået en flot modtagelse. I løbet af de første godt 100 dage har MENY oplevet en stigning på 15 procent i omsætningen af produkter solgt fra Danske Madskatte-sortimentet, når man sammenligner med samme periode sidste år. MENY har oplevet de største stigninger i antallet af solgte varer inden for kategorierne ’Dybfrost’, ’Frugt’, ’Kolonial’, ’Vin’ og ’Delikatesse’. De varer der har solgt bedst, er f.eks. ost fra Them mejeri, OMHU kyllingebryst, vaniljeis fra Hansen, Gestus kartofler fra Lammefjorden samt mælk fra Øllingegaard. 

På sigt vil der være 1000 Danske Madskatte i MENY.

I dag er der allerede over 500 varer med i ’Danske Madskatte’-sortimentet. MENYs ambition er, at der skal være 1000 Madskatte i sortimentet i 2025. Siden opstarten har MENY også fået 30 procent flere leverandører med i konceptet. 

”Vi har set en imponerende start på salget af produkterne i ’Danske Madskatte’-sortimentet, uanset om varerne er i vores tilbudsaviser, annonceret lokalt eller blot står på hylderne. At vi oplever en stigning i solgte varer i mange forskellige kategorier, vidner om, at danskerne generelt har stor appetit på lokalt producerede produkter. Vi oplever, at kunderne anerkender, at vi satser på det danske” siger Jesper Bjerring, kommerciel direktør i MENY og fortsætter: 

”Vi har gjort en dyd ud af at fortælle de danske producenters historie på en ny måde. Igennem ’Danske Madskatte’ tager vi fx kunderne med til Falster, hvor de sorte havregryn stammer fra, til solskinsøen Fejø med de fantastiske frugter, til familieforetagendet fra Fyn, som står bag den lækre æblemost og til Lolland, hvor de lokale kirsebær bliver til en udsøgt vin. At vi er kommet så godt fra start med vores nye koncept, bekræfter os i, at vi skal videreudvikle det i den kommende tid med både nye produkter i sortimentet samt nye partnere. Der er meget mere i gære, og vi glæder os til at præsentere nye tiltag løbende,” siger Jesper Bjerring.  

Om Danske Madskatte 
MENYs ’Danske Madskatte’ hylder de danske producenters dedikerede arbejde med at skabe nye produkter, der er lavet med godt håndværk, kvalitet og innovation i fokus. Siden uge 6 har MENYs kunder oplevet, at 200 varer i MENYs butikker er blive særligt udvalgt og markeret som ’Madskat’. I dag er der over 500 varer i sortimentet og ambitionen er at nå 1000 varer i 2025. Sortimentet, som er en del af ’Danske Madskatte’ kan variere lokalt og regionalt i forskellige MENY-butikker alt afhængig af udbuddet af lokale produkter fra butikkernes omegne. Som en del af Danske Madskatte har MENY etableret et netværk med nogle af sine leverandører herunder Øllingegaard, Højer Pølser, Lindely Vingård og Reduced og flere kommer løbende til. Sammen med de lokale producenter vil MENY tage et medansvar for at fremme dansk fødevareproduktion samt medvirke til at udvikle madkulturen i Danmark. 

Print Friendly, PDF & Email
- Annonce -
RELATEREDE ARTIKLER
- Annonce -

Seneste artikler